дневни светлини-астра г,зафира а
ivan-ivanov 10 октомври 2012 - 10:15
здравейте.качвам схема за монтаж на дневни светлини по молба на колега.снимка на буксата за дневни светлини
на нея се монтира схемата.при първия вариант се взима сигнал от таблото
при втория само на горната букса.ето и самата схема
а ето и реле с 5 крачета
за изпълнение ви трябват две релета-едно с 4 и едно с 5 крачета,8 женски и 5 мъжки обувки.кабелите само към 1-ви и 4-ти крак трябва да са по-дебели-около 2кв.,другите могат и по 0.5-0.75 да са.
надявам се да съм бил полезен
на нея се монтира схемата.при първия вариант се взима сигнал от таблото
при втория само на горната букса.ето и самата схема
а ето и реле с 5 крачета
за изпълнение ви трябват две релета-едно с 4 и едно с 5 крачета,8 женски и 5 мъжки обувки.кабелите само към 1-ви и 4-ти крак трябва да са по-дебели-около 2кв.,другите могат и по 0.5-0.75 да са.
надявам се да съм бил полезен
kstamenov 17 октомври 2012 - 16:02
Здравейте колеги, ако ми позволите да направя малка корекция на схема 2, защото я пробвах и открих неточност. При така направената схема на реле 1 (релето с 4 крачета) идва постоянен + и също така идва и маса от лампата на маслото (маса е когато двигателя не работи) и в този случай бубинката на релето сработва и пропуска + към фаровете => фаровете работят при изгасен двигател и се изключват при запален. За да работи реле 1 се заменя със същото реле като реле 2 (с пет крачета) и масата от лампата на маслото, която минава и през реле 2 се слага на краче 87а, а връзката за фаровете (4) на краче 87. Аз си направих една схема, но тя е за вектра Б и + го взимам от пин 6 на буксата, защото има + само при контакт (за спокойствие :)). Към кабела за фаровете съм вързал още един който се връзва на пин 2 и пин 7 (при астра няма пин 7) за да ми светят и габаритите. На кабелите за габаритите съм сложил по един диод от 3А, но за астра може и без него. Прилагам моята схема, която съм изпробвал и работи без проблем.
http://kstamenov.sni...svetlini.707803
Мнението беше редактирано от kstamenov: 17 октомври 2012 - 16:02
http://kstamenov.sni...svetlini.707803
Мнението беше редактирано от kstamenov: 17 октомври 2012 - 16:02
asen__asenov 17 октомври 2012 - 19:30
Мерси колега! Само ако може да уточниш кой е този куплунг и къде се намира в Зафира А!? Благодаря предварително!
ed_hunter 17 октомври 2012 - 20:05
Колега при този начин на връзване реле 2 не става ли излишно - неговите контакти изключват несъщесвуващата маса от датчика на маслото при работещ двигател. В оригиналната схема на релето има и 3 диода които според мене са нужни и трябва да се включат допълнително.
kstamenov 17 октомври 2012 - 21:58
Наистина колега, прав си. Схемата може и да стане и без реле 2. Схемата действа така: При подаване на контакт идва + от пин 6 и съответно маса от лампата за маслото от пин 8 => изключва подаването на + към пин 4 на буксата и съответно няма фарове и габарити (ползвам + от пин 6 на буксата защото иначе няма да стане схемата). При запалване на двигателя лампата на маслото гасне, съответно няма маса и релето се връща в нормална позиция => фаровете светят. При тази схема фаровете се запалват веднага след стартиране на двигателя, а не както е оригиналното реле след 3 сек. При тази схема, както и при оригиналното реле не светва осветлението на таблото => вечер трябва да си завъртите ключа ръчно. Схемата работи много добре от 4 дни и струва около 7-8 лева. Забравих да спомена, че за да има + от пин 6 трябва да се сложи бушон на гнездо №32.
DEKS 18 октомври 2012 - 11:37
Колеги,от прочетеното до тук разбрах,че схемата може и без реле 2...но аз не съм много в час с тези неща,затова ако може някой да пусне схемата,както трябва да е ,без 2-рото реле,а със диодите,които се слагат.За да се опитам да я осъществя.
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
nikinikolov 19 октомври 2012 - 12:22
Всичко хубаво, ама защо се занимавате с 2 -5 -30 релета, само 1 е достатъчно. Мойте дневни светлини са си на буксата, но се вкл. дългите с намален волтаж, навремето си купих такъв модул и си го ползвам, железен е, следи си напрежението което му се подава и ако е наред се включва, изпраща те вкъщи - няква функция, разни други шукарий. Освен него си купих още един модул, най-обикновен, мога да си сглобя такъв, но не ми се занимава, пали си късите или ксенона който има, гарабит и толкоз, каквото иска закона. Живо здраво, колеги.
Гостenergy79_* 28 октомври 2012 - 21:49
.
Благодаря за идеята колега
ето една схема :( http://media.snimka....295-big.jpg?r=0 )
с която след стартиране на двигателя късите светват след 5-6 сек.
схемата е пробвана вече работи около 2 седмици
Мнението беше редактирано от energy79: 28 октомври 2012 - 21:50
kstamenov, на 17 октомври 2012 - 21:58, каза:
При тази схема фаровете се запалват веднага след стартиране на двигателя, а не както е оригиналното реле след 3 сек.
Благодаря за идеята колега
ето една схема :( http://media.snimka....295-big.jpg?r=0 )
с която след стартиране на двигателя късите светват след 5-6 сек.
схемата е пробвана вече работи около 2 седмици
Мнението беше редактирано от energy79: 28 октомври 2012 - 21:50
nikinikolov 06 ноември 2012 - 14:26
Сваляш капака зад който се крият бушоните, релета и т.н. Откопчаваш ги, май в долния край беше, личи си къде е, и с "S" образна чупка на ръката бъркаш на вътре и нагоре. Нямам време да търся темата с мистичните букси, ако ти се занимава потърси я. Поздрави.
М.Георгиев 18 ноември 2012 - 13:58
nikinikolov, на 06 ноември 2012 - 14:26, каза:
Сваляш капака зад който се крият бушоните, релета и т.н. Откопчаваш ги, май в долния край беше, личи си къде е, и с "S" образна чупка на ръката бъркаш на вътре и нагоре. Нямам време да търся темата с мистичните букси, ако ти се занимава потърси я. Поздрави.
Поинтересувах се, но май ще трябва да се махне километража.